• 12.03.2017, 19:52

6 gode grunner til trene


Vi har alle hrt at det er bra trene, men det er ikke like mange av oss som gjr det, og i hvert fall ikke mange av oss som trener fast. Men hvorfor er det egentlig bra trene?

En gjennomsnittsperson begynner miste muskelmasse fra h*n er 30 r p grunn av aldring, dersom man ikke gjr noe for motvirke dette. Jo eldre man blir frer dette alts til at man generelt sett blir svakere i kroppen, man orker ikke gjre dagligdagse ting lenger, og balansen blir svekket. Som flger av dette blir man benskjr, knoklene i kroppen blir mer porse fordi de rett og slett ikke blir brukt, og dersom man faller har man veldig lett for brekke noe. I tillegg vil en inaktiv livsstil og nedbrutt muskelmasse ogs fre med seg nedsatt stoffskifte som ker risikoen for blant annet overvekt og diabetes. Stoffskiftet er alts evnen kroppen har til omdanne nringsstoffer til energi.

Vi har ingen garanti i livet som tilsier at vi skal leve til vi er 100 r, men dersom man faktisk lever s lenge, er det ingen grunn til ikke ha ett s fullverdig liv som mulig. Det er mange faktorer man ikke kan pvirke, men en av de man kan pvirke er trening. Uansett hvor gammel du er eller hvilken livssituasjon du er i, er det aldri for sent begynne trene. Finn ett program som er tilpasset deg og din kropp, og bare kast deg ut i det! Nedenfor finner du de beste grunnene til trene:

F mer energi - Jo bedre trent du er, jo bedre form vil du komme i, som gjr at du klarer komme deg gjennom alt du nsker i hverdagen.

Du sover bedre - Sliter man seg ut p dagen, og fr brukt opp all energien man har konsumert, frer det til at man sovner inn raskere, og sover bedre p natten.

Bygge grunnlag for alderdommen - Som jeg nevnte ovenfor starter man miste muskelmasse allerede i en alder av 30 r. Vil man unng at dette skjer m man sette i gang tiltak for endre denne reverseringen.

ker mestringsflelsen - Setter man seg ml med treningen, er flelsen man fr nr man oppnr disse mlene helt ubeskrivelig.

Gy - Det er gy trene, s lenge man finner aktiviteter som man selv synes er gy! Ta med deg en venn, og utforsk forskjellige treningsmetoder, s finner du nok sikkert en aktivitet du liker til slutt.

Se bra ut - Det er ingen tvil om at dersom man trener jevnt og trutt s synes resultatene p kroppen. Ser man bra ut, fler man seg bra, og selvtilliten ker deretter.


- Ut p tur, aldri sur -
 


- Prvde meg litt p Parkour -
 


- Tufteparken, beste stedet for utetrening -

 

- Isa ☆

lisarorvik

12.03.2017 kl. 19:58
Kjempe bra innlegg :)

FysioIsa

13.03.2017 kl. 09:46
lisarorvik: Tusen takk! :)

Cecilie

15.03.2017 kl. 21:15
Supre tips, de tar jeg med meg videre! :D
FysioIsa

Trenings- og reiseglad jente, der bloggen min stort sett handler om dette. Studerer for tiden fysioterapi i Oslo, og har mange gode tips til riktig og effektiv fysisk og mental trening.

Search

Bloggdesign

hits